Afra

interview Afra

In oktober 2022 is Afra bij Bureau71 gestart als junior adviseur inkoop- en contractmanagement zorg. Afgelopen maanden heeft ze een aantal mooie opdrachten gedaan bij diverse opdrachtgevers, zowel bij zorgaanbieders als bij een gemeente. Inmiddels is ze ruim een half jaar in dienst bij Bureau71, een mooi moment om eens te vragen hoe zij het werken bij Bureau71 ervaart.

  1. De eerste vraag waar we benieuwd naar zijn, is natuurlijk hoe je de eerste 6 maanden bij Bureau71 hebt ervaren?

    Eigenlijk best wel heel erg goed. Als ik terugkijk op afgelopen 6 maanden, realiseer ik mezelf dat ik veel heb gedaan. Ik ben inmiddels aan mijn derde opdracht begonnen, wat weer volledig anders is dan mijn vorige opdrachten. Je merkt verschil tussen de opdrachten, zowel qua uitdaging als complexiteit. Ik heb al veel van het werkveld kunnen zien en daarbij mooie kansen gekregen. Wat ik met name interessant vind, is dat ik inmiddels bij zowel gemeenten als zorgaanbieders heb gewerkt. Daarmee heb ik beide kanten van de tafel gezien.

    Niet alleen het werk, maar ook Bureau71 is leuk. Ik heb het bedrijf zien groeien en heb daar ook mijn aandeel in gehad. Voor mijn gevoel word je als werknemer daar echt in betrokken. Daarnaast vind ik de kantoordagen prettig: fijn om met het team bij elkaar te komen en met elkaar te sparren. Ook haal ik inspiratie uit de colleges (die worden gegeven tijdens deze kantoordagen) en de intervisie met collega’s. Het is fijn om terug te kunnen vallen op de collega’s en hun kennis.

    Bij de start van elke opdracht is het altijd even zoeken naar je eigen rol en bijdrage, maar dat maakt het interim werk wel leuk. Je kunt er vaak je eigen draai aan geven en zo zorgen dat er voldoende uitdaging in zit.
  2. Wat is jouw achtergrond en waarom heb je ervoor gekozen om jouw carrière te starten bij Bureau71?

    Ik heb eerst de Bachelor Gezondheidswetenschappen, Beleid en Management aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam gevolgd. Ik merkte al snel dat ik de vakken omtrent de bekostiging van zorg interessant vond, al helemaal in combinatie met data. Daarom heb ik opeenvolgend gekozen voor de Master Health Economics.

    Na het behalen van mijn master wist ik dat ik de zorginkoop in wilde. Dat was het moment dat ik Bureau71 tegenkwam. Bureau71 heeft een brede focus en richt zich op zorgaanbieders én meerdere financiers zoals zorgkantoren, zorgverzekeraars en gemeenten. Je kunt overal dus even in de keuken kijken. Als startende op de arbeidsmarkt weet je nog niet altijd wat je precies wilt. Daarom sprak de brede insteek van Bureau71 mij erg aan. Ook vond ik het leuk dat het een klein team was waarin ik echt een steentje kan bijdragen naast de doorgroeimogelijkheden.

  3. Je hebt al meteen een paar uitdagende opdrachten uitgevoerd, terwijl je net bent gestart bent met jouw carrière. Hoe doe je dat?

    De theorie uit de schoolbanken is echt anders dan de praktijk. Dat betekent dat je soms in het diepe gegooid wordt. Dat is iets dat misschien bij het interim werk hoort, maar maakt het voor mij wel uitdagend.

    Het fijne aan Bureau71 is dat er altijd wel een collega is die verstand heeft van dat ene onderwerp. Loop je ergens tegen aan, dan is er een mogelijkheid om te sparren met een collega. Er zijn altijd collega’s om op terug te vallen.

    Ik merk dat het voor een opdracht belangrijk is dat je flexibel bent en je aan kunt passen aan de dynamiek van de opdracht. Bij start analyseer ik het probleem en het team van de opdrachtgever. Mijn analyse bespreek ik met de opdrachtgever, zodat we meteen passend aan de slag kunnen.

  4. Jouw collega’s vanuit Bureau71 zitten bij verschillende opdrachtgevers. Hoe zorgen jullie ervoor dat jullie toch een team zijn?

    We hebben regelmatig contact via de app. We hebben een groepsapp waarin we met elkaar appen. Daarnaast appen we elkaar ook één op één, bijvoorbeeld om de ander succes te wensen bij een presentatie of deadline, maar ook om te vragen hoe het met iemand is.

    Ook hebben we maandelijks een kantoordag. De kantoordagen zijn ook bedoeld om leuke dingen met elkaar te doen. We gaan soms samen eten of iets drinken. Ook buitenom de kantoordagen zie je dat collega’s met elkaar afspreken om samen te werken op ons kantoor.

    Toevallig werkt een collega van Bureau71 momenteel bij dezelfde opdrachtgever, we zijn dus regelmatig allebei tegelijk bij de opdrachtgever. We doen dan samen wel eens een bakje koffie.

  5. Wat is het leukste en het minst leuke van werken bij Bureau71?

    Persoonlijk vind ik het leukste dat je regelmatig van opdracht wisselt. Daardoor heb je de mogelijkheid om op verschillende plekken ervaring op te doen. Je bent vrij om sturing te geven aan je volgende opdracht, waardoor je ook sturing kunt geven aan je eigen ontwikkelingscurve.

    Wat soms wel intens kan zijn, is de grote hoeveelheid nieuwe collega’s die je telkens ontmoet bij een nieuwe opdracht. Het is kan intensief zijn om dat allemaal te onderhouden, naast je collega’s bij Bureau71. Aan de andere kant bouw je wel een groot netwerk op.

  6. Hoe combineer je werk en privé?

    Dat gaat eigenlijk best wel gemakkelijk. Het is natuurlijk afhankelijk van de opdracht, maar tot nu toe is dat altijd goed gegaan met de opdrachtgevers die ik had. Je moet wel je uren maken, maar er is altijd ruimte om dat te combineren met andere afspraken. Bij Bureau71 zijn ze daar heel flexibel in. Ik gebruik het soms om een sportles tussendoor te pakken.

  7. Wat zou je willen meegeven aan iemand die nog twijfelt om bij Bureau71 te komen werken?

    Ik denk dat Bureau71 een goed bedrijf is als je wilt groeien in het vak. Je krijgt mooie kansen. Het is een leuk bedrijf én je hebt een team om je heen dat je ondersteunt in het verder brengen van je carrière.